elismerte a mol a felvásárlási hullámot, kritikus helyzetről beszél

Elismerte a Mol a felvásárlási hullámot, kritikus helyzetről beszél

Közleményt adott ki a Mol az országban beindult pánikfelvásárlások miatt. Még hetekbe telhet, mire teljes kapacitással működhet újra a Dunai Finomító.

Legalább 600 méteres sor áll Budapesten, a Nánási úti, amúgy kimondottan kicsi OMV benzinkútnál. Rendszeresen szoktunk itt tankolni, általában óránként tér be egy autós, most azonban több tucat jármű áll sorba az úton, teljesen szabálytalanul.

Arról, hogy ide érdemes betérni az egyik szentendrei blogon olvashattak az autósok, valószínűleg ezért kanyarodtak sokan erre a Budapestre északról a városba tartók közül.

gazdaság,mol,üzemanyag,üzemanyaghiány,ársapka,hatósági ár

A kérdés, hogy mi váltotta ki az autósok már-már pánikszerűnek mondható felvásárlási kampányát. Magyarázat lehet a Mol hivatalos közleménye, amelyet a Budapesti Értéktőzsdén (BÉT) adott ki a vállalt. Ebben azt írják: a „Mol végrehajtotta a Dunai Finomító tervezett leállítását október első felében”. Az újraindítás közben kiderült, hogy több üzemrészen „további karbantartásra van szükség”.

A közlemény szerint sikerült elhárítani az akadályokat, de

„a maximális kapacitás elérése várhatóan néhány hetet vesz igénybe”.

Magyarán egyelőre kevesebb üzemanyag készül, mint elvben lehetséges volna.

A Mol még azt is megjegyzi: „a piac teljes ellátása nem lehetséges az import volumenek szintjének növelése nélkül a jelenlegi környezetben”.

Az Indexnek Bacsa György, a vállalat ügyvezető igazgatója részletesen is magyarázta a helyzetet. Elismerte, hogy

„soha nem volt még annyi leürülés a Mol-nál, mint az elmúlt napokban”.

A napi forgalom a benzin esetében a normális piaci szint kétszerese, a dízelnél pedig közel a másfélszerese emelkedett.

Egyértelműen kritikusnak mondta a helyzetet, mert „a kereslet az egekbe szökött, a fogyasztók készleteznek, beindult a pánikvásárlás”.

Bacsa György azt is hozzátette, hogy a jelenlegi üzemanyaghiányra kizárólag az import korábbi mennyisége hozhatja el a megoldást: „nem lehet elégszer rámutatni egy fontos tényadatra: az elmúlt években a magyarországi üzemanyagpiac mintegy 30 százaléka importforrásból érkezett, és ez az ellátás szinte teljesen eltűnt.” A gond, hogy

a jelenlegi kilátások szerint inkább csökkenő termékbehozatallal kell számolniuk.

A február 5-én életbe lépő EU-s szankció pedig elvágja az eddigi legfőbb importútvonalukat is: nem tudnak behozni Magyarországra több üzemanyagot Pozsonyból, a Mol-csoport saját finomítójából.

„Csúcsra fogjuk járatni a Mol gépezetét, de még ezzel sem tudjuk pótolni azt, ami most hiányzik: a 30 százalékos importkiesést, amely jelenleg az autósok, a benzinkutasok, a kis kutak és a nagy töltőállomások helyzetét is teljesen ellehetetleníti” – fogalmazott Bacsa György.

A II. kerületben már városrendészek segítik az autósokat a kutaknál kialakult helyzet miatt.

A 48 ezres Dunakeszin az információink szerint nem lehet hatósági áras üzemanyagot kapni, pedig a városban 5 töltőállomás is található. Nem véletlen, hogy a helyi közösségi oldalakon ilyen mémeket osztanak meg.

Fotó: Facebook
Fotó: Facebook

Közben a katasztrófavédelem arra hívja fel a figyelmet, hogy tilos ásványvizes flakonba benzint tankolni. Családi házakban pedig 20 liter benzin tárolható, maximum 20 liter űrtartalmú kannában és legfeljebb 60 liter gázolaj. Lakásokban pedig ennek a fele a megengedett.

Nyitókép: Fotó: Őrsi Gergely közösségi oldala.
Forrás: Infostart.hu / Frisshíreink portál
Frisshíreink portál, a Te lapod! Keress, szörfölj, vedd a magad kezébe az irányítást!