Egy német lap információi szerint a pilóta és egy háromtagú család tartózkodott a fedélzeten.
Spanyolországból szállt fel az az osztrák üzleti repülőgép, amellyel röviddel az utazómagasság elérése után elvesztették a rádiókapcsolatot, majd „szellemrepülőként” haladt át Európán. A repülőgép 19:45 körül a Balti-tengerbe zuhant – írja az Austrian Wings.
Az OE-FGR lajstromú Cessna 551-es, egy német cég tulajdonában lévő gép a spanyolországi Jerezből szállt fel, és az Austrian Wings információi szerint a németországi Kölnbe tartott. Német sajtóinformációk szerint a pilóta és egy háromtagú család (férj, feleség, lány) tartózkodott a fedélzeten.
A francia légtérben megszakadt a kapcsolat a légiforgalmi irányítással, azonban a pilóta már ekkor jelezte, hogy gondok voltak a kabinnyomással. A német légierő két Tornado vadászgépe felszállt, hogy segítsenek, azonban ők sem tudtak kapcsolatba lépni a gép személyzetével. Rügen után nem sokkal a német vadászpilóták visszafordultak.
A repülő ezután a Balti-tenger felett Gotland irányába haladt, este fél nyolc körül a repülőgép körülbelül 31 000 láb magasságban volt, és körülbelül 290 csomós sebességgel repült (az FR24 szerint). Nem sokkal később a repülőgép gyorsan veszíteni kezdett magasságából, és végül 19:45 körül eltűnt a radarról a lettországi Ventspils várostól északnyugatra. A balesetet egy dán F-16-os vadászgép pilótája látta.
Utoljára 2100 láb magasságban regisztrálták a repülőgépet, percenként 8000 láb süllyedési sebességgel.
A svéd parti őrség egy Dash 8-ast küldött a baleset helyszínére. Emellett a Gotlandon állomásozó svéd parti őrség AW139-es repülőgépe is elindult a feltételezett baleset helyszíne felé és a parti őrség hajóját is kiküldték.
Egy civil komphajó is irányt változtatott, hogy támogassa a kutató- és mentőakciót.
Forrás, fotó: hvg / Frisshíreink portál
Frisshíreink portál, a Te lapod! Keress, szörfölj, vedd a magad kezébe az irányítást!