Több mint száz, egyes jelentések szerint több mint 200 járatot Nagy-Britanniában a hétvégén az Easyjet diszkont légitársaság. A magyarázat: a megugrott Covid-fertőzések száma és a beteget jelentő személyzet.
Nagy-Britanniában a Covid-19 lekerült a híradások éléről, de a betegség makacsul tartja magát.
Legalábbis ezzel magyarázza az ország egyik legnagyobb fapados légitársasága, az EasyJet, hogy hirtelen példátlanul nagyszámú járatot törölt a hétvégén. Az egyik brit lap szerint 220, mások szerint „több mint száz” járat nem indult vagy nem indul. Abban összecsengnek a tudósítások, hogy hétfőn 62 esetben nem szállnak fel EasyJet-gépek.
A Daily Mail című brit lap megjegyezte, hogy
Nagy-Britannia egyes körzeteiben a legmagasabb a Covid-fertőzési arány a pandémia kezdete óta.
A légitársaság – amely különböző európai országokból származó dolgozókat alkalmaz – úgy fogalmazott, hogy a reptéri káosz az „Európa-szerte tapasztalható magas Covid-fertőzési szint miatt alakult ki”, és hogy a cég „dolgozói a szokásosnál nagyobb arányban betegek”.
Hozzátették azt is, hogy a hétvégén megpróbáltak extra készenléti személyzetet beosztani, hogy ellensúlyozzák a létszámhiányt, de végül kénytelenek voltak további járatokat törölni.
Brit utasok arról számoltak be, hogy külföldön ragadtak, és hogy a cég nem tudott alternatív hazautat kínálni. Egy Franciaországból hazainduló férfi arról beszélt: szabadúszó, és mivel hétfőn nem tud munkába állni, pénzt fog veszíteni. Ráadásul 85 éves, demenciás édesanyja is vele van, neki nem hiányzik a stressz.
Mindeközben vasárnap reggel hosszú sorok álltak a londoni Heathrow reptéren. Innen nem repül az EasyJet, és a reptér magyarázata az volt, hogy más országokban szigorúbbak a Covid-belépési szabályok és hogy „magas az utasforgalom”. Viszont panaszok érkeztek arról, hogy itt sem volt elegendő személyzet és hogy a beléptetésnél nem működtek rendesen a biometrikus útleveleket olvasó, automata kapuk.
A manchesteri reptéren már néhány hete hasonló a helyzet:
hosszú sorok kígyóznak, kevés a dolgozó és a szokásosnál többet kell várakozni a poggyászra.
Minderre a reptéri szóvivő a sajátos brit feltételes módot használva válaszolt: tájékoztatták az utasokat, hogy „a szokásosnál hosszabb ideig tarthat a biztonsági ellenőrzés”. Viszont elnézést kért, elhagyva az angolban szintén bevett „bármely kellemetlenségért” formulát és konkrét kellemetlenségekért kért bocsánatot.
A manchesteri repülőtér is elismerte, hogy az egész légi ágazatra csapást mérő pandémia nyomán próbálnak „talpra állni”, emiatt gondok vannak a létszámmal és nehéz új dolgozókat találni. A hétvégén felröppent a hír, hogy a brit légikikötők több ezer dolgozót szeretnének felvenni.
A briteknél március végére a napi Covid-fetőzések száma elérte a tavaly november végi szintet és emiatt a londoni City irodáiból is eltűnt sok alkalmazott.
Kapcsolódó hang