KI a legügyesebb üzletember a magyar celebek között, ki tudja a nevét a legügyesebben kamatoztatni az üzleti világban?
Majka nemcsak a sajtómegjelenések számában és a kiemelkedő online jelenlétben jeleskedik. Fő cége, a televíziós műsorgyártással, valamint előadóművészeti tevékenységgel foglalkozó Dyma MM Kft. tavalyi eredménykimutatása ugyanis elképesztően nagy bevételnövekedést mutat. A 2020 ban elért 50 milliós árbevételét 2021-ben a hatszorosára, 302 millió forintra tudta feltornászni.
A számokból látható, hogy az ózdi rappert és társait már nem akadályozta a koronavírus, emellett a TV2-nél lejáró műsorvezetői szerződését 2021 tavaszán valószínűleg kedvezőbb feltételekkel újíthatta meg a legértékesebb magyar celeb – írja forbes.hu. De korábban is jól ment az üzlet: a járványhelyzet előtti évben, 2019-ben már 374 milliós bevétellel működött a vállalkozás.
2020-as bevételének majdnem egyharmadát, 84 millió forintot tudott a cége nyereségként elkönyvelni, amit – cége egyetlen tulajdonosaként – teljesen ki is vett vállalkozásából.
A tavalyi első elhelyezett Sebestyén Balázs tévés-rádiós műsorvezető a 2021-es mezőnyben második helyre csúszott vissza, de stabil vállalkozása hozza a tőle megszokott eredményeket. A rádióműsor-szolgáltatással foglalkozó Phova Kft. már 2017-ben is 285 millió forintos árbevétellel működött, amit az elmúlt ötéves időszakban még a koronavírus ellenére is tudott tartani. 2018-ban 297 millió, 2019-ben kiugró 459 millió, 2020-ban 303 millió, 2021-ben pedig 316 millió forint jelent meg eredménykimutatásának árbevétel-során.
Balázs, aki Majkához hasonlóan szintén százszázalékos tulajdonosa a vállalkozásának, már évek óta százmilliós, vagy afeletti osztalékot tudott kivenni a cégből, aminek nagysága pár millió forintos különbséggel megegyezik a profittal.
Rúzsa Magdi is dobogós helyezést ért el a celebek vállalkozási rangsorában.
Cége, a Plagiguel Kft. meglehetősen ugyan vezet jogdíj kasszánál, az igazi pénz a szponzorációkban és fellépésekben van: Rúzsa mindkettőben eredményes. Az énekesnő vállalkozása tavaly 192 millió forint árbevétel mellett 67 millió profittal, tavalyelőtt pedig 209 millió forintos árbevételhez tartozó 14 milliós nyereséggel zárta az évet. A Plagiguel osztalékfizetésről a beszámolók feltöltése után határozott, így az nem található meg a pénzügyi kimutatások között – de szintén egyedüli tulajként Rúzsa sem járhatott rosszul.
A negyedik legértékesebb magyar celebként Ördög Nóra is jó üzleti érzékkel fordította ismertségét profitra. Férjével, Nánási Pállal közös vállalkozása, a Voiceforce Kft.-jük 2020-as, 212 millió forintos árbevételt 2021-ben már 314 millió forintra emelték, noha profitjuk ehhez képest azonban kisebbet, 20 millióról 25 millió forintra ugrott.
Az előadóművészettel foglalkozó Voiceforce bevételeinek megoszlásáról tavaly Nánási azt mondta: nagyjából fele a Nekem a Balatonos kiskereskedelmi tevékenységükből jön, a másik fele pedig a médiamegjelenésekből, szponzorációkból származó bevétel.
Kasza Tibi eredeti főtevékenységein – énekes-műsorvezető, Facebookos-influencerkedés – kívül a Challenge étrendkiegészítővel új márkát inditott. A feleségével és testvérével közös cége, a Manker Beauty Kft. csomagküldő internetes kiskereskedelmi szereplőként forgalmazza Kasza italporait és fogyitablettáit, kiemelkedően sikeresen. Tavaly közel kétmilliárd forintot – pontosan 1 982 349 000 forintot – könyvelhetett árbevételként, ami elképesztő a 2020-as év nullás eredménye után.
2021-ben 783 millió forint profitot termelt, amiből szinte az egészet fel is vették osztalékként. Az osztalék fele Kaszát illette, lévén 51%-os tulajdonos a cégben. A médiaceleb idén táplálékkiegészítőjével zavaros vizekre is betévedt: a Gazdasági Versenyhivatal ugyanis vizsgálatot indított a Challenge-dzsel szemben, mert valószínűleg megtévesztően népszerűsítették.
Fotó: Zsolnai Péter
Forrás: Blikk / Frisshíreink portál
Frisshíreink portál, a Te lapod! Keress, szörfölj, vedd a magad kezébe az irányítást!