Elképesztő erők szabadultak el, esélye sem volt a kamionban ülő férfinek. A halálos baleset után életveszélyes munkakörülményekre panaszkodnak a sofőrök.
Fekete zászlót tűztek ki a Csepeli Szabadkikötő konténervárosának központi irodaépületének bejárata elé. A csütörtök délutáni döbbenetes baleset mementója. Öt óra körül egy úgynevezett Kalmar targoncáról egy áruval megpakolt konténer zuhant egy kamionra, teljesen összelapítva a vezetőfülkét.
A 27 tonna zuhanó súly ellenében a sofőrnek esélye sem volt, egyetlen pillanat alatt meghalt. A vezetőfülke teljesen összelapult. Ilyen szerencsétlenséget eddig csak filmekben láttunk, elképzelhetetlen volt, hogy a valóságban is megtörténhet.
Másnap, a hűvös márciusi napsütésben a telepen látszólag a megszokott mederben folyt a munka, kamionok és sofőrök várakoztak hosszú sorokban árufelvételre. Csak ők tudták, hogy most időigényesebb az ügyintézés. A telepet üzemeltető Mahart Container Center Kft. közösségi oldalán értesítette ügyfeleit, hogy a megszokottnál lassabban tudják elvégezni a rakodást a baleset utáni kárfelmérés és a rendőrségi helyszínelés miatt.
A sorukra váró járművezetők egy része hallott a tragédiáról. Egyikük mutatja, az étteremtől alig száz méterre történt, egy daruhoz hasonló emelőgép, egy Kalmar targonca a rakományával együtt rádőlt a kamionra. Nem messze, egy elzárt területen egy ilyen Kalmar parkolt. Talán épp a gyilkos szerkezet várja itt a szakértői vizsgálatot. Konténer nélkül is félelmetesen nagy, masszív masina, most már nemcsak elképzelni lehet, milyen pusztításra képes, ha elszabadul.
– Hirtelen fékezett, hogy neki ne menjen, de megbillent a konténer súlya miatt, feldőlt és rázuhant. Mindenki tudja, hogy agyonhajtják a a gépkezelőket, ezért mindig sietnek, néha kész életveszély itt lenni – magyarázta egy munkaruhás férfi.
Hasonló félelmekről számoltak be a Blikket megkereső, nevük elhallgatását kérő kamionosok. Mint írták, nincs kijelölt kamionos várakozási hely a telepen belül, ott állnak meg, ahol tudnak, ahol épp nem érzik útban magukat, miközben a kamionok között a darusok közlekednek konténerekkel. Épp ilyen körülmények között történt csütörtökön a tragédia.
– Gyalog keresgéljük a konténert, nincsen kijelölt gyalogos hely. Elég gyakran nem ott van a konténer, ahova írják, így órákon át is járkálunk. A baleset oka, hogy nincs kijelölt kamionos várakozási hely a telepen belül – panaszolta egy sofőr, aki szerint az üzemeltető cég vezetői tudják, hogy a tragédia helyszíne a telep legveszélyesebb pontja, és csak idő kérdése volt, hogy megtörténjen a baj.
– Miközben a konténerek között bolyongunk, az életünkkel játszunk. Kis figyelmetlenség elég ahhoz, hogy ránk essen egy konténer, elgázoljon egy daru vagy egy kamion. A főnökeink jelezték a problémát a Mahart felé, de ők nem siették el eddig a dolgot. Mindig egy halál vagy súlyos baleset kell a változáshoz – tette hozzá anonimitást kérő forrásunk.
„Tudjuk, mi történt, de ha csak mutogatunk egymásra, hogy ki a hibás, azzal nem lesz elrendezve. Nem elég, hogy pénzbüntetést kap valamelyik terminál, nekem az kell, hogy biztonságban tudjak leadni és felvenni konténert, hogy ilyen soha többet nem fordulhasson elő” – jelentette ki egy kamionos egy közösségi oldal csoportjában, ahol a tragédiáról vitatkoztak a kollégák.
Kerestük a Mahartot, valóban tudtak-e a bajokról és a történtek után lépnek-e valamit, de lapzártáig nem kaptunk választ kérdéseinkre. Megtaláltuk a meghalt sofőrt alkalmazó fuvarozó társaságot, ők nem akarták kommentálni a tragédiát.
A Budapesti Rendőr-főkapitányság szakértők bevonásával vizsgálja az eset körülményeit, foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés ügyében folyik a nyomozás.
Fotó: Fuszek Gábor
Forrás: Blikk / Frisshíreink portál
Frisshíreink portál, a Te lapod! Keress, szörfölj, vedd a magad kezébe az irányítást!