megtaláltuk a féllábú ámokfutót: öt éve a botjával nyomja a gázpedált

Megtaláltuk a féllábú ámokfutót: öt éve a botjával nyomja a gázpedált

Büszke volt rá Károly, hogy évek óta fél lábbal is balesetmentesen vezet, ám a hosszan tartó sikerszériának a múlt szerdán vége szakadt. A helyszínelők aznap reggel egy Ecseren történt karambolhoz szálltak ki, ahol nem mindennapi látvánnyal találták szembe magukat. A kocsiban lévő gázpedál egy kék járóbottal volt kitámasztva és rögzítve: mint kiderült, a 71 éves sofőrnek korábban amputálták a végtagját, ezért így oldotta meg a vezetéshez elengedhetetlenül szükséges pedál használatát. A jármű szakszerű átalakításáról egyáltalán nem gondoskodott.

Az idős férfi egy szabálytalan előzése közben ütközött neki egy vele azonos irányba haladó, balra kanyarodni szándékozó autónak. A lánya ült mellette, mindössze hatéves unokája pedig hátul utazott. Őt a fejsérülése miatt kórházba szállítottak. A Blikk hétfőn délután megtalálta sülysápi otthonában Károlyt, aki őszintén mesélt a baleset körülményeiről.

Az autómat a baleset előtt három nappal vásároltam. Utánajártam pontosan, mi a menete az átalakításának, de sajnos, semmiféle anyagi támogatás nincsen rá, és meglehetősen költséges. A pacemakerem miatt viszont minden évben mennem kell szívkórházba Budapestre, így szükségem volt a kocsira, hogy felmenjek ellenőriztetni a szívritmus-szabályozómat – magyarázta lapunknak a mozgássérült férfi.

Károly a Blikknek azt mesélte, amputációja óta továbbra is vezet. Most unokájával a kocsiban karambolozott / Fotó: Pozsonyi Zita

Károly nemrég költözött a családjával a Pest megyei településre, ahol albérletben élnek, amelynek bérleti díja is tetemes összeg. Mint mondja, nagyon sajnálja, hogy a karambol következtében az unokája egy kicsit beütötte a fejét, de szerencsére nem esett nagyobb baja. Mivel fájdalmai voltak, kórházba szállították, de másnap már haza is engedték. Információnk szerint a férfinak negyven éve van jogosítványa. A lábát egy betegség miatt öt éve amputálták, a vezetést viszont nem hagyta abba, és eddig működött az a módszer is, hogy a botjával támasztja ki a gázpedált. Állítja, eddig még egy apró szabályszegése sem volt.

Szeretném leszögezni, a balesetnek semmi köze ahhoz, hogy a lábam helyett a botot használtam gázadásra. Stabilan volt rögzítve, nem csúszott le a pedálról. Gyorsak a kezeim, és a reflexeim is jók. Az unokám azt mondta, egyáltalán nem haragszik rám, és ez a legfontosabb – tette hozzá Károly, aki a kocsiján már túl is adott.

A baleset előtt három nappal vette a kocsit az idős férfi, amit azóta már tovább is adott / Fotó: Police.hu

Amíg a férfi szerint minden rendben van a vezetési stílusával, a helyiek korántsem ennyire derűlátóak. Ottjártunkkor több utcabelivel is beszéltünk, akik elmondták: Károly meglehetősen veszélyesen közlekedik. A közelmúltban állítólag belehajtott az egyik árokba, reggelente pedig biztonságosabb, ha kitérnek előle a főúton a gyalogosok.

A rendőrök a férfival szemben járművezetés feltételeinek hiánya, valamint a szabálytalan előzés során okozott személyi sérüléssel járó közlekedési baleset okozása miatt szabálysértési eljárást indítottak.

Orvosi bizottság dönt

Amputáció után egy orvosi bizottság állapítja meg, az adott testi fogyatékossággal milyen műszaki felszereltségű autót vezethet az ember, és megjelölik azt is, hogy ehhez milyen extra átalakítás vagy felszerelés szükséges. Az átalakítás után a közlekedési hatósághoz kell fordulni, ahol ellenőrzik azt, s egy beszerelési igazolással megállapítják, szabályszerűen történt-e minden – magyarázta a Blikknek Csörgő László, vezetéstechnikai szakértő. A jobb láb eltávolítása után egy karrendszert szerelnek a járműbe, amivel a gáz- és fékpedált kézzel lehet működtetni. Ennek a költsége csaknem 200 ezer forint. Új forgalmi vizsgát nem kell tennie a sofőrnek.

 

Fotó: Police.hu

Forrás: Blikk / Frisshíreink portál

Frisshíreink portál, a Te lapod! Keress, szörfölj, vedd a magad kezébe az irányítást!

Exit mobile version