Az Aldi után a Lidl-re is több millió forintos bírságot rótt ki a fogyasztóvédelem.
A hatósági áras termékekkel volt baj a Lidl-nél is, de ezúttal nem az ár, hanem a mennyiség volt a gond – tudósít a vg.hu.
A portál szerint a Lidl több, vidéki üzletében sem volt elegendő mennyiség a rögzített áras lisztből, holott a kormány rendelete értelmében az áruház lánc minden üzletében legalább annyi ilyen terméknek kell lennie, mint amennyi 2021-ben a napi átlag volt.
A Somogy Megyei Kormányhivatal április 12-én (kedden) tartott ellenőrzést a Lidl siófoki üzletében, és ott nem talált elegendő mennyiségű, hatósági áras BL 55 búzafinomlisztet. Mivel ez már nem először fordult elő ebben a boltban, ezért a hatóság egymillió forintos bírságot szabott ki.
Az áruházlánc egyik székesfehérvári üzletében viszont egyik hatósági áras termékből sem találtak elegendő mennyiséget az ellenőrök, ezért ott 1,8 millióra büntették a céget.
A Fejér Megyei Kormányhivatal egy másik, szintén székesfehérvári Lidl üzletben pedig csirkemellfiléből nem talált eleget. Bár a bolt azzal védekezett, hogy az áru mennyisége megfelelt a napi keresletnek, az mégis kevesebb volt, mint amennyit a hatóság előírt. Emiatt a hivatal további 150 ezer forintos büntetést számlázott ki a kiskereskedelmi láncnak – írja az online gazdasági újság.