nem akármilyen jacht égett porrá az Árpád hídnál – a duna legértékesebb, legnagyobb privát jachtjáról van szó, az is érdekes, hogy került ide

Nem akármilyen jacht égett porrá az Árpád hídnál – A Duna legértékesebb, legnagyobb privát jachtjáról van szó, az is érdekes, hogy került ide

Nem akármilyen hajó gyulladt ki kedden kora délután az Árpád hídnál. Eredetileg, mikor 2004-ben építették, milliárdokba került és az életútja sem semmi.

A luxushajó gyakorlatilag megsemmisült / Fotó: Wiking Yacht Club Magazin

Mint megírtuk, az Árpád híd budai oldalánál, a hajókikötőnél égett nagy füsttel és lánggal egy jacht. A luxusjacht egy Mangusta, amelyhez hasonlókat most újonnan több száz millió forintos áron lehet megvenni.

A katasztrófavédelem közleménye szerint a jármű mintegy fele lángokban áll, a tűzoltók nagy erőkkel vonultak a helyszínre, és a szárazföldről, valamint a Szent Flórián tűzoltóhajóról is oltják a lángokat.

A hajó tatjáról leolvasható a neve: Le St-James. Ez a hajó pedig nem akármilyen vízi jármű. A Wiking Yacht Club 2020-as, saját magazinjából kiderül, hogy egy különleges életutat bejárt, igen drága luxus vízi járműről beszélünk.

Egész Budáról látni lehetett a füstöt

A leírás szerint a kanadai Le St-James Overmarine Mangusta 80-ast eredetileg 2004-ben a Le St-James hotellánc rendelte meg az olaszországi Overmarine cégtől. A szaklap azt írja, nem kevesebb mint hárommilliárd forintnak megfelelő dollárért. A számos egyedi megoldást és felszerelést tartalmazó luxusjacht a kanadai szállodalánc charterhajója volt, majd miután nagyobbra cserélték, elárverezték és új tulajdonosához, Floridába került.

A Karib-térség gyöngyszemeként rótta a tengert gazdag tulajdonosai örömére, ám a trópusi éghajlat és az idő vasfoga hagyott rajta némi nyomot. Tulajdonosairól nem sokat tudunk, de néhány apróság a Wiking saját magazinjának 2020. januári számából kiderül:

Egy holland–amerikai konzorcium a tulajdonosa – (Megjegyzés: vagy legalábbis volt, 2020-ban, de nincs információ azóta újabb tulajdonosváltásról) – melynek képviselője 2016-ban találkozott először a hajóval az Egyesült Államokban, a hajó akkor még az előző tulajdonosé volt. A cég megvette, befektetési céllal elsősorban, bár átnevezni sosem tervezték, hisz minden berendezési tárgyát a Le St-James név dísziti. A cégcsoport mindenképp a szakmában nagy hírnévnek örvendő, budapesti Wiking szakembereivel akarta felújíttatni a 68 tonnás járművet.

A Le St-James Mangusta 80 luxusjachtról így írtak a klub 2020-as magazinjában / Fotó: Wiking Yacht Club Magazin

A jachtos szaklap annyit ír, hogy a trópusokon töltött idő okozta problémák miatt:

„A felújítás mellett döntött a jelenlegi tulajdonosi kör, amihez kiváló, együttműködő szakemberekre találtak a Wiking Yacht Club szervizében. Az impozáns hajó Budapestre szállítása nem volt zökkenőmentes, azonban a végeredményt látva nem lehet kétség afelől, hogy megérte leküzdeni a nehézségeket. A Mangusta külső és belső, teljes egészében helyreállított pompája lenyűgöző, így újra igazi ékszerdobozként szelheti a habokat.”

– írták róla a felújítói 2020-ban.

A Le St-James Mangusta igazi különlegesség, tágas felépítménnyel, belső terében a Versace divatcég által készített egyedi elemekkel, kifogástalan minőségű anyagokkal, ahol még az étkészlet is a luxust tükrözi. A kabinok berendezése a legexluzívabb szállodák berendezését idézi. Minden kabinnak saját fürdője van, a szalonhoz mindennel felszerelt konyha tartozik. A hajós saját rendszere ivóvizet képes előállítani a tengervízből.

A Le St-James Mangusta 80 luxusjacht impozáns belseje a klub 2020-as magazinjában / Fotó: Wiking Yacht Club Magazin

Technikai adatok: 4002 lóerő összteljesítményű Arneson-hajtás, melynek különlegessége, hogy kormánylapát helyett a propellerek segítik a manőverezést is, mely módszer a kapitánytól komoly tapasztalatot követel meg. 16 ezer köbcentis dízelmotor hajtja. A hajó 25,07 méter hosszú, végsebessége a kategóriája egyik királya, a kategória felső 5 százalékában van ezzel a világon: 95 kilométeres óránkénti sebességre képes.

A leírásban szerepel, hogy a viharokat és a korallzátonyokat is magától kikerülő, a létező legfejlettebb navigációs rendszere van és robotpilótával is fel van szerelve. Elvileg speciális tűzoltórendszer védi a motorteret is hajóban. illetve védte, és az egész fenti leírás is múltidő, tekintve, hogy a hajó gyakorlatilag megsemmisült.

A hajón korábban hirdettek privát bulikat is, de vélhetően az volt a terv vele, hogy visszakerül a tengerre.

A tűz okát egyelőre vizsgálják.

Forrás, fotó: Blikk / Frisshíreink portál

Frisshíreink portál, a Te lapod! Keress, szörfölj, vedd a magad kezébe az irányítást!

 

Exit mobile version