Így reagált a belügyminiszter, amikor a köznevelési konzultáción a sztrájkoló tanárok kirúgásáról kérdezték.
Pintér Sándor kijelentette: ő esküt tett, amelyben az szerepel, hogy az Alaptörvényt betartja, másokkal pedig betartatja. Arra a kérdésre, hogy miért rúgtak ki 13 tanárt, azt felelte: „Nem tehettem mást” – írja a tanácskozásról szóló tudósításában az index.hu.
A portál szerint Pintér Sándor gyökeresen átalakítaná a pedagógusi bérrendszert, mert soknak tartja, hogy 114 bérkategória létezik. A belügyminiszter ehelyett azt szeretné ha a teljesítmény kapna nagyobb szerepet, és csak öt bérsáv lenne, az egyes kategóriákon belül pedig akár 150 ezer forint különbség is lehetne.
A rugalmasság érdekében az óraadói megbízások terén is változások hajtana végre Pintér Sándor.
Lehetséges arányuk egy-egy intézményben harmincról ötven százalékra emelkedne, de többek között a pótlékrendszert is átalakítaná, leegyszerűsítené.
A miniszter előadásában több példát is hozott arra vonatkozóan, hogy a rendőrségen milyen bevált módszerek vannak. Erre viszont a Nagy Erzsébet, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) országos választmányi tagja az index.hu-nak csak annyit mondott: kétli, hogy ez lenne a jó irány.
A szakszervezeti vezető szerint a beszédeket alapvetően két nagy csoportra lehet bontani:
az iskolák egy része éles kritikát fogalmazott meg,
ide sorolta például a Kölcsey Ferenc Gimnázium, a Madách Imre Gimnázium és az Eötvös József Gimnázium felszólalóit. Ezzel szemben több kisebb településen működő iskola képviselője arról beszélt, hogy a tankerületi rendszer valójában kifejezetten bevált, azóta ugyanis lehetőségük nyílt épületeik korszerűsítésére, fejlesztésére, míg korábban, az önkormányzat égisze alatt ezekre nem volt lehetőség.
A döntéshozók is a magyar oktatási rendszer pozitívumait ecsetelték. Hajnal Gabriella a Klebelsberg Központ elnöke elsősorban infrastrukturális kérdésekről beszélt, kiemelve, hogy az elmúlt években számos vidéki, már-már szinte romokban álló iskola megújult. Maruzsa Zoltán köznevelési államtitkár pedig azt mondta, hogy
az oktatás helyzete „egyáltalán nem olyan rossz”, a nemzetközi felmérések és a statisztikai adatok legalábbis ezt mutatják.
Rétvári Bence, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára is arról beszélt, hogy a magyar diákok milyen kiváló eredményeket értek el több nemzetközi felmérésen, így nincs is ok szégyenkezésre.
A tanácskozáson azonban csak az intézmények egy része kapott felszólalási lehetőséget és azt is három percben korlátozták a szervezők. Ugyancsak
nem kaptak szót a megbeszélésen az érdekvédelmi szervezetek képviselői, bár ők is ott lehettek.
A Belügyminisztérium által szervezett köznevelési konzultációra érkezőket tüntetők, szimpatizánsok is várták a helyszínen, akik többek között azt kiabálták: „Nincs tanár, nincs jövő!”